11.22.2010

Att stanna upp .

Jag drömde om dig inatt.
De gånger du kommer i mina drömmar är det oftast jobbigt, för någonting är alltid fel. Inatt i min dröm så förlorade jag dig igen, fick gå igenom sjukdomen och slutet en gång till. Jag vaknade och det gjorde ont i hela kroppen.

En kär vän sa till mig idag "Jag är stolt över vad du har klarat, det är vi många som är, men framförallt borde du vara stolt över dig själv. För det är inte många som skulle klarat det du gjort med tanke på omständigheterna." Det var väldigt fint sagt, men jag tror att många vist skulle klarat av samma sak om de varit i mina skor, men det är ändå stärkande att höra.
Jag tror man kan vara dålig på att "klappa sig själv på axeln" och säga "bra jobbat". I alla fall är jag sådan. Under de senaste två åren har jag gått igenom en stor förlust, jag har förlorat min mamma och bästa vän. Under samma tid har jag: Skaffat körkort, slutat röka, flyttat hemifrån (och insett att det var ett misstag just då och erkänt det och flyttat "hem"), börjat plugga (snart klar) och börjat träna och leva sunt(sundare). Men trots detta så känner jag ofta att; jag borde göra mer, vara mer, leva mer.

Jag stannar upp, säger bra gjort till mig själv och tack alla ni -
ni vet.

Inga kommentarer: