12.15.2010

En höna av en fjäder .

Wow, igår var en riktig crap dag. Vaknade upp på fel sida och därifrån gick det bara stuprätt utför. Fick stressa innan praktiken, kom för sent och hade en handledare som bara var oseriös och inte gjorde ett skit. Jag pendlade mellan att vara sur, irriterrad, ledsen och förbannad. Dagen slutade fint också med att en person jag bryr mig om väldigt mycket blev sur och besviken på mig, är inte det den värsta känslan som finns. Var så utmattad när jag kom hem att jag slockna så fort huvudet landade på kudden.
Så ringde klockan 5.30 idag, då var jag inte så vidare pigg faktiskt.

Men idag har varit lite bättre, näst sista praktik dagen och imorgon tar vi "studenten". Helt fantastiskt att vi är klara nu, att det redan gått ett och ½ år, att jag lyckats skaffa mig en utbildning, utbilda mig till Någonting.


Men är det inte lustigt att en dag kan bli så kass. Och det som fascinerar en är ju att den enda orsaken till att den blev så kass, var ju för att jag själv triggade negativa tankar hela dagen och gjorde en höna av en fjäder utav Allt. Och jag viste om detta, men kunde ändå inte göra något åt det, eller, valde att inte göra något åt det.
Kanske behöver man dem där "svarta", skit dagarna ibland för att göra dem ljusa "ljusare" ? - kliche, i know.

Men tänk på det, att oavsett vad det är för tanke som orsakar en känsla hos dig, så är det bara du själv som orsakar den reaktionen och det är ändast du som kan ändra den.

Inga kommentarer: