12.07.2010

Day 11.

Your siblings.

Viktor. Jag har en helbror som är knappt ett år yngre än mig. När vår mamma gick på "bebis kontroll" med mig gick hon samtidigt på kontroll för Viktor som låg i magen. Under våran uppväxt har vi varit mest som katt och hund. Vi har aldrig riktigt kommit överrens eller haft någon vidare bra kontakt. Kanske berodde det på att vi låg så nära i åldrarna och våra olikheter blev alldeles för påtagliga. Men nu när vi börjar växa upp, börjar våran relation växa till sig och jag hoppas på att den kommer växa sig starkare och starkare. För jag älskar ju min lillebror och vill att han ska vara en stor del i mitt liv.



När lillebror Oscar kom till världen tyckte jag det var så otroligt mysigt. Var så trött på min trotsiga lillebror Viktor som bara bråka och va ivägen, nu skulle jag få en liten babybror att gulla med. Men något jag tyckte var lite tråkigt var att jag fick fira min första tonårs födelsedag på BB. Och som grädden på moset fick jag en extra fin present av min nyfödda lillebror. Medans pappa skulle hämta en ny blöja höll jag upp nakenfisens ben och då *pruuutt* avfyrar han världens raket bajs på mina byxor. "Grattis från lillebror Oscar" tack gullegubben.
Men skämt åsido, älskar denna lilla gulleplutt så mycket och jag ser så mycket fram emot att få se denna lilla goa, smarta, roliga kille växa upp och på vägen ska jag lära honom allt jag kan, moahaha.



Hanna, lilltjejen. Tillskillnad från Oscar och Viktor har jag aldrig bott och växt upp med Hanna. Viktor och jag har ju växt upp tillsammans från det att vi föddes och under Oscars första år bodde jag också mycket hos pappa (Hanna och Oscar är halvsyskon på pappas sida) men Hanna har jag inte varit nära på samma sätt. Det är lite tråkigt för vi har inte fått riktigt samma syskon band som jag fått med mina bröder. Men det tror jag nog kan ändras allt eftersom åren går. Och jag älskar ju henne lika mycket som brorsorna.

Inga kommentarer: