2.12.2009

Tempting .

Tanken att åka bort, till en okänd plats och bara försvinna, känns så otroligt lockande. Att komma till ställe där varje hörna och vrå ger ett nytt intryck, där alla nya upplevelser gör att alla problem hemifrån försvinner långt in i bakre delarna av tankarna där de inte hörs längre. Få möta människor som inte har en aning om vem du är och var du varit. Få en clean start helt enkelt.

Men det är ju inte riktigt så enkelt tror jag. Förmodligen skulle problemen ligga och koka tills de koka över och då jävlar kan jag tänka mig att det skulle bli stökigt. Någon gång i framtiden ska jag åka bort sådär på egen hand, göra något för mig själv, men jag måste veta att jag är stark nog att klara av det. Man kan inte rymma från problemen, de kommer alltid ikapp en och slår en rakt i ansiktet om man försöker undvik dem. Så, det är väl det jag ska ta och göra, möta dem, face to face, och nita jävlarna.


Bugger off

Inga kommentarer: