2.23.2009

Släpp dagen fri .

Det är mitt nya motto. Inga krav, inga förväntingar. Låt dagen ta dig dit den vill.


"Fånga dagen" "Lev varje dag som den vore den sista" tolkar jag till "Fångas av dig själv". Jag är duktig på att stressa upp mig. Så fort jag har lite tid över med mig själv börjar tankarna snurra i 170. Jag måste ta hand om det och det. Jag borde ta tag i det och det. Jag borde försöka göra något roligt, sätta fart på livet. Det slutar oftast med att jag blir så stressad att jag fryser till och hamnar i en bubbla med mina självkritiska tankar och jag skriker till mig själv "skärp dig, sitt inte bara och lata dig, SÄTT IGÅNG".


Så inga mer krav på att jag måste göra det mesta av varje dag. Dagsformen får avgöra vad som blir gjort och vad som får vänta. Det är OKEJ att inte orka göra annat än ingenting.

Inga kommentarer: