2.26.2009

Take a sad song and make it better .

Man ska ha som regler att aldrig ha några förväntningar när man ska ut. Jag brukar alltid ha den regeln. Men igår bröt jag den. Och som straff mätte sig inte kvällen upp till mina förväntningar. Skumpan och vinet som var gratis tog slut rätt snabbt, lagom till att man kommit igång och ville ha mer, så det blev att börja spendera den nyinkommna lönen på bärs. Det var ju även tal om dansande killar, men de dök aldrig upp. Men allmänt var kvällen rätt okej. Det bästa var att käka sushi innan med kvinnan C! Fast hela grejen med att ha en tillställning för bara tjejer, inte riktigt min grej. Kändes lite för jävla brudigt.

Ett bra slut på kvällen fick jag ju även. Skulle ta buss från centralen, men när jag kom fram så upptäckte jag att bussarna inte gick. Så jag fick ta tunnelbanan och gå hem från solna centrum i regnet. Lite mindre roligt.


Idag har jag varit och fikat med min morfar. Latte med hasselnöt smak och semla. Mumsigt värre. Och snart ska jag iväg till frissan, vet inte vad jag ska göra än. Men det visar sig.


Morfar och en mini-jag, jag saknar sommar och havet.
Jag har ett behagligt pirr i magen, av längtan och nervositet.

Inga kommentarer: