6.06.2012

Bra tider .

Känner att mitt liv har börjat komma in i en rätt så skön rytm. Sedan jag kom hem från Australien så har det känts så konstigt att vara hemma och försöka komma in i "det vanliga livet" igen.
Det var i början rätt struligt att försöka få ihop det jag ville jobb, träning, polare och familj. Men nu känns det som jag börjar få lite balans och får in lite utav varje där jag vill. Konstigt det där egentligen, att det ska vara så bökigt att planera och få ihop allt. Men sånt är livet.

Helgen och de senaste dagarna har varit så härliga.
I fredags så var det lite plugg, träna och sen var jag och L till Täby kyrkby, gick till graven och tände ett ljus i kyrkan. Det var himla fint och inte så jobbigt som jag var rädd för att det skulle vara. Men jag kände att det inte är min plats för mamma. För mig finns mamma överallt där havet är och hon finns inom mig. När jag skriver, skriver jag till henne och det händer rätt ofta att jag även får svar.

Kvällen på fredagen spenderade jag med C och A. Vi käka middag och jordgubbar till efterrät och hade det jätte mysigt sen drog jag och C ut på stan och slira. Hamnade på Amba som inte är våran scen över huvudtaget och vi spenderade kvällen med att skratta åt alla stela posers som inte log och inte dansa för att de var rädda för att svettas, eller bara inte viste hur man har kul? Jag och C hade skit kul i alla fall.

Lördag var det jobb och söndag med. Måndag var jag hos kuratorn för andra gången och det var ett sjukt bra samtal. Denna gång kunde jag faktiskt prata lite också inte bara grina igenom hela samtalet. Hon fick ur mig några grejer som jag knappt vågat tänka på de senaste fyra åren än mindre säga högt ut. Och det kändes otroligt bra at börja prata om det. Vad detta handlar om kommer jag ta vid ett annat tillfälle när jag hunnit reflektera över det mer.

Igår var as, as bra. Sushi med C och F i Vaxholm och sen en massa kaffe och planerande kring midsommar nere i Vaxholms hamnen innan det börja regna. Efter det åkte jag hem för att ganska snart vända och dra och hämta upp lillebror V och så åkte vi till Kista C och käka middag, drack mer kaffe och sen bio, vi såg "The prometheus" sjukt ball film. Sjukt härlig kväll med lillebror, hoppas jag nådde fram till han lite när vi satt och prata.

Idag är det nationaldagen. Har aldrig tyckt att det känns som någon stor grej här i Sverige. Efter att ha varit med och firat Australiens nationaldag kan jag tycka det är lite tråkigt för det var så himla härligt, men det går ju såklart inte att jämföra med våra länders olika historia. I vilket fall blir det lite firandes idag i alla fall med F och T och några irländare.. haha!

2 kommentarer:

Karin sa...

Vad bra att samtalet med kuratorn kändes bra. Kul även att du börjar komma in i Sverige livet lite igen. Vi är iaf väldigt glada att ha dig hemma igen.
puss!

Micha & Flipp sa...

Ja, det känns jätte skönt att jag hittat någon som det "klickar" med. Och jag är glad att vara hemma med er alla igen! PUSS