6.28.2012

Ganska så frisk .

Jag var hos kuratorn här om dagen. Det var nog det behagligaste mötet hittills. Vi prata om lite smått och gott. Men det vi kom fram till var att jag mår rätt så bra nu. När jag kom till henne första gången för ett par veckor sen var jag ett vrak. Hann knappt säga ordet "Mamma" innan jag bröt ihop totalt och grät i en timme non stop.

Men har lyckats plocka ihop bitarna av mig själv med hjälp av henne och känner mig rätt så stark. Så vi kom fram till att jag inte behöver gå dit på en månad. Jag ska "prova mina egna vingar" och se om jag faktiskt kan hålla mig uppe själv med hjälp utav de samtal vi har haft och de insikter jag fått.

Vad bra hon har varit kuratorn A. Det mesta hon har gjort är ju att få mig att inse saker som jag redan vet. Men det är väl det dem är till för dessa fantastiska människor. Men det är ju lite tricky att hitta den där rätta personen för det jobbet. Jag har provat på några olika kuratorer och psykologer men det var först med denna kvinna som jag riktigt klicka. Så himla härligt. Men nu tar vi semester ifrån varandra ett tag så får vi se hur det går.

Inga kommentarer: