6.18.2012

Min lillebror.

Jag gav ett löfte. Ett löfte om att ta hand om dig lillebror. Att vi skulle ta hand om varandra. "Lova att ta hand om varandra" kommer du ihåg att hon sa det?

Jag har inte varit stark nog. Men nu är jag det. Jag känner mig stark. Och jag är din storasyster. Jag finns alltid här för dig. Men det hoppas jag att du vet.

Lillebror och jag, vi var aldrig riktigt tighta när vi var yngre. Vi var som katt och hund när vi var yngre. Bråka om allt och inget och hade inget alls gemensamt.

En anledning kan ha varit att vi är så nära varandra i åldrarna. Inte ens ett år i mellan. Jag är född 1989 den 24 november och han 1990 den 8 november. Att vi är så pass nära i åldrarna tror jag kan ha gjort att ingen riktigt tog på sig storasyskon rollen och våra rollar blev liksom odefinierade inför varandra. Idag känner jag mig dock verkligen som storasystern, känner mig flera år äldre ibland.

En annan anledning till att vi inte kommit överrens är just för att vi varit/är så olika. Vi har haft sådana otroligt olika intressen genom våra liv. Hans har varit scouterna, dataspel, krig, mat och läsa bland annat. Medans mina intressen har varit festa, supa och estetiska grejer. Våra världar har krockat.

Men nu är vi äldre. Våra världar har funnit stigar mellan varandra även om de fortfarande är olika. Men idag finner vi likheter hos varandra ändå. Likheter som är starka och stora just för att vi är syskon och vi har en delad bakgrund.

Jag älskar min lillebror, det är vad jag vill säga med det här inlägget. Och jag hoppas på att våran relation bara kommer bli starkare och starkare.

Och sen vill jag skryta lite om honom.

Han är ball. Han pluggar JAPANSKA, galning. Han håller precis på att avsluta sitt andra år med japanska studier på universitetet. Hans dröm är att åka till Japan för att bo och jobba där. Han har redan varit där en tur i vintras och blev förälskad i landet och människorna han träffa. Han jobbar på en restaurang i Vaxholm där han har fått mycket ansvar för han är så duktig! Men han är för snäll för att kräva mer betalt! Han är en sjukt fin, rolig och underbar person.

Det här är min lillebror och jag är en väldigt stolt storasyster.

Inga kommentarer: