5.24.2012

Nålstickarns rädsla .

Kanske lite obscene bild nedan, men så får det bli. Lite roligt, skulle ta ett prov för att testa utifall jag har en grej idag(vi kan säga att det var om jag är laktosintolerant, inget farligare än så var det i alla fall).
I vilket fall, det som var roligt var att när jag satt och snacka med min nålstickare precis innan action så berättade jag att det var lite roligt att vara "patienten" eftersom jag jobbar som undersköterska och tar själv prover dagligen. Då blev hon lite nervös, tog snabbt på sig handskar och skoja med att "ja det är ju så lätt att vara slarvig med dem, du vet ju hur det är" och sabbade första sticket och sen var hon jätte fumlig och tappa grejer innan hon lyckades med att ta provet under andra stickningen.
Jag är inte alls nål rädd eller tycker det gör så värst ont och jag vet hur nervöst det är att vara "nålstickaren" och när det inte går helt smidigt, så jag satt och lugna henne medans jag blev pickad på som en nåldyna. Som sagt lustig situation, men nyttigt att vara patienten ibland och påminnas hur det faktiskt kan vara.