3.09.2009

Göra ingenting dag .

Idag är en "göra ingenting dag". Jag växlar mellan att kolla på serie-boxar och sitta och surfa. Jag försöker att intala mig själv att det är Okej och att jag inte ska stressa upp mig för att jag låter dagen rinna ut i sanden. För det är faktiskt okej, jag har jobbat hela helgen och jag mår inge vidare, så en dag på soffan är jag värd.
Något jag inte ofta orkar göra är att laga mat, blir mycket nudlar och sånt tjaffs. Men idag tog jag mig i kragen och lagade lite thai-mat. Stekt ris och ägg med kyckling, jordnötssås och feta ost sallad, låter rätt gott eller hur? Det smakade riktigt bra faktiskt. Stekt ris och ägg var en favorit när jag var i thailand i december. Längtar tillbaka.

Något annat jag längtar efter är onsdag. MHM! för det gör jag faktiskt. Ska träffa Honom då, sen åker han bort i en vecka, helt onödigt liksom. Egypten, vem vill åka dit liksom. Jag är inte alls avundsjuk liksom.

Imorgon ska jag åka till min mormors secondhand butik och hälsa på. Jag hoppas på fint väder också, hade tänkt fota lite där borta i norrtälje. Får väl se.
Ne nu ska jag nog ordna lite te och titta på lite mer serier.

Inga kommentarer: