11.06.2012

Müslibars .

Idag har jag provat att göra egna "pepparkaks-müslibars" till mellanmål. Receptet hittade jag hos den här tjejen. 15 årig ball tjej, kolla in henne.

Dock tyckte jag att de blev lite väl starka i smaken.

Så här gjorde jag:
Mixa 1dl mandel, 0,5dl linfrön, 0,5dl solrosfrön 0,5tsk nejlika. Blandade sedan med 2tsk kanel 1tsk kardemumma 0,5tsk ingefära och 1dl fiberberikade havregryn. Blandade i 1 ägg, 1,5dl russin och 1 tsk honong sedan bredde ut på bakplåts papper och gräddade i ugnen på 100 grader i 20-25 min.








Dem blev helt okej, inte lika goda som de såg ut tyvärr. Som sagt lite starka så nästa gång blir det mindre kryddor.



Till middag gjorde jag torsk i creme fresh med massa goda örter. Vart helt okej, första gången jag gjorde torsk så här. Till fisken hade jag gjort en broccoli mos och grönsallad.

Kul att göra nytt i köket och testa sig fram. Blir inte alltid bra men det gör inte så mycket, kul är det när det blir något bra.

Om en timme blir det Box!


Inga kommentarer: