11.05.2012

7 veckors utmaning !

Från och med idag har jag påbörjat en 7 veckor lång utmaning som jag utformat för mig själv. Varje vecka har jag en kost utmaning, tränings utmaning(som kommer bestå utav en muskelgrupp och kommer byggas på med en ny för varje vecka) och en övrig utmaning. Fixar jag dessa utmaningar så kommer jag belöna mig själv med en ny tatuering! Målet: Inget mindre än att må bra! Jag sätter inge vikt eller mått mål då dessa inte funkar på mig.

Vet inte om det är någon som följer detta, om det är någon som gör och tycker att det är roligt att jag skriver om detta så kanske ni kan skriva det, anonymt om ni inte vill säga vem ni är. Men kan vara så att jag tappar motivation att skriva om det här annars.

Första veckans utmaningar
Kost: Att planera maten och mellanmål ordentligt under veckan. (Har gjort detta under en tid, det jag har haft svårt med är att få till bra mellanmål så det kommer vara fokus denna vecka)
Träning: 5 pass under veckan plus Mage; 25 situps x2, planka 1min x2, sidoplanka 1min(båda sidor) x2, (planka) knä till armbåge 25 x2, "cykling" 25 x2 och crunches 25 x2 - alla magövningar vid 2 tillfällen.
Övrig: Gå till vårdcentralen och kolla upp struma och magen. (Jag har sedan maj tränat och sedan 10 veckor tillbaka i genomsnitt 4 ggr i veckan (senaste 4 veckorna 5-6/vecka) och ätit Bra och näringsrik kost och inte druckit alkohol och inte märkt någon skillnad i vikt eller mått. Då jag tycker detta är lite konstigt så vill utesluta att det är struma, som går i släkten, eller något annat. Är rätt frustrerande att inte se den Relativt vältranade tjejen i spegeln som jag känner i min kropp.)

Så nu kör jag! As pepp!


Inga kommentarer: