2.10.2010

Lyssna .

En dikt av Anonym - Lyssna

När jag ber dig lyssna på mig
och du ger mig goda råd
har du inte gjort vad jag bett dig om.
När jag ber dig lyssna på mig
och du börjar förklara varför
jag inte ska känna som jag gör,
trampar du på mina känslor.
När jag ber dig lyssna på mig
och du tycker du måste göra något
för att reda ut mina problem
sviker du mig,
hur underligt det än kan låta.
Kanske är det därför som
böner hjälper vissa.
För att gud är stum och han
ger inga goda råd eller försöker
"greja" saker och ting.
Han lyssnar bara och låter mig
klara mig själv.
Så lyssna bara på mig är du snäll
och om du vill prata kan du väl
vänta på din tur en liten stund,
så lovar jag att lyssna på dig.




Bilden har inget med texten att göra,
mera en påminnelse om den härliga sommaren.

Men observera att jag inte klagar på vintern !
Så länge vintern ser ut så här, mycket snö och lite vind och mycket sol så kan det vara kvar ett tag till. För Sverige, när hade vi senast en vinter som denna, sluta klaga på det som är och sukta efter något annat! Njut av stunden för en gångs skull !


PUSS

2 kommentarer:

Karin sa...

Den dikten är klockren!!!! Så rätt, så rätt!
Men kan vara nog så svårt för folk att leva efter, jag är inte bättre jag. Men ibland så.... :D

Micha & Flipp sa...

Ja visst är den det ! Nej det håller jag verkligen med om, men folk är inte sämre för det ! Men det kan vara skönt att läsa såna här ord, får då inser man att man inte är själv om att tycka att det är svårt att lyssna eller bli lyssnad på !