2.25.2010

Alice in wonderland .


Jag är så exaltherad över den här filmen så, så jag måste nog byta byxor.
Idag när jag satt i bilen hörde jag reklam för den här filmen, Alice in wonderland, och jag blev så uppspelt att jag bet mig i tungan.
Tim Burton, Johnny Depp & Helena Bonhem Carter är tre utav mina abosluta favoriter i film världen, alla med i denna film. Jag är lite osäker på att Anne Hathaway är med i rollsättningen, den här filmen känns inte som hennes forum, hon är lite för mycket "beuty queen, teen love", men men, hoppas man blir glatt överraskad. Tim Burtons filmer är otroliga, färgerna, bilderna, känslan, allt, ser man en film av Burton så vet man direkt att det är hans. Han är sin egen genre. Johnny Depp, behöver man säga mer igentligen. Inte nog med att han är otroligt sexig, han är en helt fantastisk skådespelare. De roller han tar på sig kan man inte tänka sig någon annan i, dem är gjorde för honom, eller han gör rollerna till sina. Men det roliga är också att han inte fastnar i någon karaktär, annars är det ju lätt att man alltid kopplar ihop en skådis med en viss roll, till exempelt Daniel Radcliffie och harry potter, fast det var ett dåligt exempel, han är en kass skådis. Efter Pirates så var det ju Jack Sparrow man tänkte på så fort man hörde Johnny Depp, men det har han tagit sig ifrån efter att ha presterat i andra filmer som till exempelt Sweeny Todd. Helena är också en väldigt unik, vacker kvinna och en underbar skådis. Älskar henne i Fight Club (för övrigt en av tidernas bästa filmer) och sweeny todd.
En film att se fram emot, hoppas hoppas hoppas att man slipper bli besviken.

Inga kommentarer: