12.03.2009

Håret .

Jag och mitt hår har en ombytande historia. Har provat på många varianter långa, korta, ljusa, mörka och färglada. Tröttnar snabbt och älskar att prova på nytt. Men så kort som jag provat på det senaste året har jag inte haft förut. Har trivts bra! Men som det alltid är, det man saknar det är det man vill ha.

Nu funderar jag på vad nästa steg i denna hårresande (låt bli att skratta) historia skall bli.

Här följer i alla fall lite hår-historia.


Förra sommaren efter ett större missöde med ett ex-antal hem hårblekningar blev jag tvungen till att kapa av större längder av mitt hår. Men jag var inte bitter, snarare exalterad över att ha vågat ta det första steget mot en tuff kort frilla.
Men sen så följde en period av återfall, jag bestämde mig för att klippa en jämn frilla så håret kunde växa ut relativt snyggt igen.

Men den hel blonda jämna frillan var tråkig så jag slängde in lite av det gamla mörka i underhåret för att göra det lite mer spännande.
Men det räckte inte, det behövde något drastiskt. Långa polisonger och lite ojämnt punkigt blev nästa försök. Detta trivdes jag verkligen i! Spännande, knasigt, mig helt enkelt. Men en aning opraktiskt.
Oj, sen blev det kort,kort. Sommar och värme och jag tänkte, måste prova på en riktigt kort frilla någongång och när är inte en bra tid att göra det för om inte sommaren. Skönt att inte ha någon stor kaluffs på huvet!

Sen fick det växa ut en aning och bli lite mer taggit.
Här är jag idag. Sist jag var hos frissan så hade jag ingen rolig ide om vad jag skulle göra, så hon gjorde just ingenting. Nu har jag tröttnat och vill göra något nytt och spännande.
Någon som har någon ide?
Jag funderar på en blandning mellan frisyr 1 och 4.

Inga kommentarer: