4.11.2009

Ensamvarg .

Sitter med en stor kopp kanel te. Idag mår jag som jag förtjänar. Var ute och svängde med klackarna igår, dansade natten lång.

Har kommit på mig själv med att jag har mer energi, eller kanske är det bara mer vilja. För en kort tid sen var var och varannan dag halvfylld, viljan och orken räckte bara till att fylla en halv dag med aktiviteter. Nu fylls nästan varje dag till kanten. Det är skönt. Men jag tror jag kommit fram till en sak, jag är lite av en ensamvarg. Jag älskar sällskap och ha människor runt mig. Men om inte jag får en stund för mig själv då och då, för att reflektera och fundera, så blir jag knäpp. Att stanna upp och ta lite tid för sig själv är viktigt, att tänka igenom dagen eller veckan och ta till sig vad som hänt, gnälla och uppskatta händelser.

Gonatt

Inga kommentarer: