4.16.2011

I'm Back .

Sa, imorgon har det gatt 3 manader sedan jag gjorde ett inlagg i den har bloggen. Forst tankte jag att jag inte skulle anvanda mig utav den har bloggen da jag och Cecilia gjorde en ny reseblogg och jag tankte att det skulle racka. Men jag tror jag ska gora ett forsok att halla denna uppdaterad lite battre. Anvanda den lite mer som en dagbok, for jag har inte funnit ro till att sitta ner och skriva i min dagbok som jag tog med mig. Och det kommer vara roligt att kunna ga tillbaka och se vad det egentligen var man gjorde och sa man inte glommer bort. Sa, just nu ar vi fortfarande kvar pa surf campet Spot X. Livet har ar sweet, sa himla enkelt. Lite jobb och massa surf och umgas med bra vanner. Nu har vi varit har i tva manader och det har gatt sa himla fort. Det har stallet har forandrats sa mycket under tiden vi varit har. Nar vi forst kom hit sa var dem som jobbade har en valdigt tight grupp for de hade varit har lange och jag och Cissi hade valdigt svart att ta oss in i den gruppen. Men sedan borjade alla gamla groms (groms kallas de som jobbar har) lamna SpotX och nya personer kom hit. Vi "nya groms" bildade en ny och harlig grupp och hade hur kul som helst, galna fester och bara chill kvallar. Nu borjar det rora sig mot vinter och personer som jobbat har borjar vilja rora pa sig, sa en efter en lamnar alla gromsen vi lart kanna har campet. Det ar underbart att traffa alla dessa coola manniskor och vi har nog skaffat oss en del vanner som kommer halla for livet, men det ar riktigt sorgligt att se dem lamna oss. Men det ar val en del av det ocksa. Nagot som har blivit trakigt med campet ar att vi fatt en del regler som de flesta av oss tycker ar idiotiska. Som att vi inte far kolla pa film i "movie room" for att vi da inte ar sociala mot klienterna och den dummaste regeln; att vi inte far halla till i "dining area"(dar alla hanger) efter klockan 22.00. Sa efter klockan 22 sa har vi pretty much ingen stans att vara och meningen ar typ da att vi ska ga och lagga oss. Det ar sa dumt for alla har jobbar sa hart sa man tycker ju att man ska fa gora vad man vill pa kvallarna. Men, men, forhoppningsvis sa haller inte reglerna allt for langa. Men i vilket fall som helst sa har vi bestamt oss for att vi ska rora pa oss om en manad. Jag, Cissi och en cool tjej fran Canada som vi traffat har(Jessica) kommer resa upp for ost kusten, kommer bli saa ballt och jag borjar langta efter att aka. For ett par dagar sedan sa kopte vi oss egna surfbrador(kanns hur ballt som helst). Jag kopte en begagnad brada for 100$ vilket ar ett valdigt bra pris, den kanns jatte bra men det kommer ta ett tag innan jag vant mig vid den. Dels for att jag bara surfat pa "fomies"(mjuka brador) och min brada som jag kopt ar en hard brada och dessutom mindra an de jag surfat pa tidigare. Men med en manad kvar har sa borde jag kunna bemastra den innan vi aker vidare. Sa, det har far racka for denna gang. Nu ska jag forsoka uppdatera med jamna mellanrum, dels for mina lasare, men framst for mig sjalv sa jag kan ga tillbaka och titta senare. Nedan ar jag och underbara Diede Sander fran holland med vara nya brador, pa vag ut med dem for forsta gangen :)