5.28.2010

Recension SATC2 .

Sex and the City, tjejers motsvarighet till killars porr?
Jag säger inte att alla tjejer tycker om SATC men långt ifrån alla som gör det kommer ut ur garderderoben och erkänner. Killar är mer visuella än tjejer brukar man säga, därför tilltalar Pfilmer killar mer än de tilltalar tjejer. Men skulle man jämföra något som gör tjejer lika upphetsade så skulle det vara att se tjejerna i SATC, strosa nedför gatorna på manhattan iförda en "perfect outfit". Jag talar då inte för alla tjejer, men mig själv och ett par till kan jag tänka mig.
SATC är #1 i chick flick genren. Perfekt balans mellan smörig romantik, lam humor och fantastiska kläder, skor, smink och hår...

Vad gäller tvåan så trodde jag att jag skulle bli besviken, men det blev jag ej. Kritiker hade sagt att humorn i filmen skulle vara tillgjord, men jag tycker att så har alltid SATC varit. Skämten har varit lite lame, lite påklistrade, men det har varit på ett charmigt vis. Nej, jag tyckte filmen var bra.

Inga kommentarer: