8.07.2009

Rally, Rock och Rökfri.

Nu är jag redo, redo att gå vidare. Halkbanan nästa! Det är riktigt roligt att köra bil, särskilt när man känner att det går framåt!

Har för övrigt varit rökfri nu i 5 månader. "Vad duktig du är, du klara det!" Säger många. Men grejen är att det fortfarande inte är över. Jag har än röksug och så fort jag känner röklukt så får jag häjda mig för att inte springa in i närmaste butik och köpa ett paket marlboro light, det var vad jag brukade röka. Men samtidigt som det är en väldig kamp att hålla sig borta från cancerpinnarna, så är det otroligt skönt att slippa. Man behöver inte stressa sig på jobbet om när man nästa gång ska få sin rökpaus, eller när man sitter på bussen eller i en bil att man måste stanna för att ta en cigg. Man slipper också att lukta illa och att smaka skit i käften.

Ne så duktig mig, jag har inte klarat det helt än, men jag är en bra bit på vägen! Och kämpa på alla som har fimpat ciggen, det ÄR en kamp, men det Är också värt det!

Ne nu blire av till Hard Rock!

Inga kommentarer: