1.12.2009

Clever

Läste en artikel i City idag om att gymnasie elever har börjat röka mera och kunde inte låta bli att bli lite lätt irreterad. "Det är ju viktigt att röka rätt cigg. Om man röker light så är man ingen riktig rökare". Vem är den söta naiva filuren som sa det. Skulle allt vilja ha en nuna på det smarta citatet. Mycket kloka ord var det sagt i den intervjuvn. Sen blev jag rätt irreterad på att någon lärare hade påstått att det var bra med hjälp i gymnasiet för att sluta röka. Jag var öppen med att jag rökte när jag gick i skolan, och jag fick aldrig då något erbjudande om hjälp för att sluta röka. Fast jag var ju tuff, så jag hade väl inte tagit emot den hjälpen ändå. Men det hade varit trevligt att få erbjudandet.
Jaja.
Förövrigt, börjar jag känna av humörsvägningar, tackar nikotinabstinensen för det.
Imorrn jobar jag kväll sen har jag ledigt tre dagar, skönt. Då ska jag fixa gymmkort, hurtigt värre.

Inga kommentarer: